„Официално е онова облекло, което има мисията да прекъсне и разчупи всекидневието, визуално да подчертае значимостта на конкретния момент, важността на конкретния случай. Колкото и да е категоричен дрескодът за официалното облекло, има предостатъчно място за проява на индивидуалност, различност и нюансираност, стига тя да подсилва естетическото въздействие или пък да изпраща важно послание“. Думите са на проф. Любомир Стойков – председател на Академията за мода, по повод събитие от социално-културния проект на Академията за мода „Вечери на стила“. Този път естетическият фокус бе поставен върху официалното облекло. 
Водещата на събитието Христина Бобокова - изкуствовед и арт мениджър, интерпретира влиянието на живописта върху развитието на модата и по-специално на официалното облекло. Спирайки се конкретно на картините „Портрет на семейство Арнолфини“ от Ян ван Ейк и на „Портрет на мадам Х.“ от Джон Сингър Сарджънт, тя отбеляза: „Изкуството и модата са били неотменно свързани, още от древни времена, а официалното облекло е било фокус на творците през вековете. Това особено добре се вижда в представителните портрети и фигурални композиции на живописта".
"Древната, средновековната, по времето на Ренесанса, а и модерната модна история, винаги са отразявали социалните, политическите, религиозни състояния в обществото, икономическите и културни промени, настроения и нагласи. Взаимодействието между мода и изкуство винаги е било силно, непосредствено и естествено. Ролята на живописта е изключително важна при лансирането на официалната мода, защото изкуството е създадено, за да въздейства на хората, то внушава, образова, възпитава, налага тенденции“, каза Бобокова. 
Във вечерта, посветена на темата „официалното облекло“, бяха показани тоалети на носителите на „Златна игла“. Радостина Долапчиева - дизайнер на модна къща „Алегра“ и два пъти носител на „Златна игла“, даде началото на модното ревю, като предложи модел „Дара“, изработен от фин италиански тюл, с вмъкнати блестящи частици. Горната част на роклята, който представлява корсет, е наситен с естествени щраусови пера, а фееричността в долната част е постигната от множество пеплуми. Преплетени са класическото черно, нюд нюанс и роуз голд. Тоалетът беше представен от топмодела Станимира Йоцова.  
Ирен Велковски - дизайнер на модния бранд Maison Estrella и носител на „Златна игла" (2022), презентира рокля „Амбър“, част от колекцията „Лунно сияние", която за първи път беше показана на годишните награди на Академията за мода „Златна игла“. Аутфитът е изработен от копринена тафта, инкрустиран с кристали „Сваровски“, и беше представен от топмодела Мадлена Иванова.
 Модното ревю завърши с две предложения на Радослава Лазарова - дизайнер на модния бранд „Блинк“, трикратен носител на „Златна игла“. Единият аутфит, който беше представен от Вероника Стефанова  (Мис Свят България, 2017 и лице на „Златна игла", 2021), е вечерна рокля, чийто силует е тип „русалка“, с дантелена украса, инкрустирана с перли. Голият гръб бе основен акцент. Второто предложение беше показано от тригодишната дъщеря на топмодела Вероника Стефанова - Анжи. Тя дефилира с боди от червени пайети, а върху него беше с пола с червен и черен тюл на точици. 
/ДД