„Петрови в грипа и около него“ по Алексей Салников в превод от руски на Боряна Даракчиева ще има премиера тази вечер в Народния театър, съобщават от трупата. 
Режисьор е Боян Крачолов. Музиката е на Георги Атанасов. Сценографията и костюмите са на Михаела Добрева. Участват Александра Василева, Александър Кънев, Асен Данков, Валентин Балабанов, Василева Винченцо, Ева Данаилова, Иван Иванов, Надя Керанова, Ненчо Костов, Иван Николов.
РОМАНЪТ-СЕНЗАЦИЯ
Романът на Алексей Салников „Петрови в грипа и около него“ предизвиква сензация в Русия през 2016 г., а година по-късно печели наградата на критиката „Нос“ и „Национален бестселър“. Вероятността сценичната версия и спектакълът на режисьора Боян Крачолов да предизвикат сензация, е също толкова голяма, коментират от Народния театър.
Сезонният грипен вирус, който е „мотор“ в действието на представлението, не само променя оптиката на всекидневието ни, но и показва, че нищо не е такова, за каквото го мислим, и не бива да прибързваме с изводите нито за хората наоколо, нито за случките, нито за живота. Героите в това фентъзи приключение са между реалността, съня и виденията, средностатистически хора не съществуват. Животът и ежедневието на човека са такива, че той сам се смята за незначителен, никой не го нарича с първото му име, човек със скучна и обикновена работа, е изпълнен с чудеса, със скелети в гардероба – живот смешен, страшен, величествен, загадъчен, потресаващ...
МОБИЛНА ПУБЛИКА
Променадният театър представлява тип театър, в който публиката не е ситуирана седнала в зрителната зала, а се придвижва, за да достига до локациите на отделните сцени. Такъв театър предполага и определено ниво на интерактивност от страна на зрителите поради факта, че в повечето случаи няма ясно указани места, на които да се позиционират – те разполагат с много по-голяма свобода в преходите си, в избирането си на гледна точка, в скъсяването на дистанцията с актьорите, дори с присъствието си в отделните сцени. Това театрално преживяване предполага и готовност на гледащия да се остави да бъде воден от актьора, както и да комуникира с него.
Променадният театър в повечето случаи притежава в себе си елементи от сайт-спесифик или имерсивните театрални практики. Сайт-спесифик спектаклите се правят с оглед даденостите, архитектурата и особеностите на дадено пространство, като се стремят да се възползват най-пълноценно от тях. Имерсивните такива, от своя страна, целят пълното потапяне на зрителя в театралното случване – чрез предоставянето на възможност да се взаимодейства с определени елементи от представлението.
„Не търсете сюжет. Търсете си пътя... Не се бавете. Оставете актьорите да ви водят. И не се притеснявайте за знаците - ще ги разпознаете. Не се губете. Театърът може и да е доста страшно място. Затова бъдете удобни обувки и винаги с връхна дреха под ръка“, съветват от Народния театър. 
/ДД