Във въздействащ оперен спектакъл е превърнал мощен екип на Русенската опера творбата на Ариго Бойто „Мефистофел“ по едно от фундаменталните произведения на литературната класика - „Фауст“ на Гьоте. В грандиозното произведение равностойно си партнират главните герои - Мефистофел (чудесно изпят и прекрасно изигран от баса Емил Желев, влязъл толкова органично в ролята на коварния изкусител, сякаш образът е ръкавица, ушита точно за неговата ръка), Фауст (тенора Петър Костов, изразил драматичните стремежи на средновековния философ), Маргарита/Елена (мощното сопрано Цветелина Василева) и фамозната Марта, символ на виталността и любовта (възхитителното мецосопрано с чудна актьорска дарба Петя Цонева). При всичката многотия на сцената, където сценичните работници сменяха декора пред очите на зрителите, а купчината столове и прочее театрален реквизит на заден план допълваха усещането за хаос, в написаната в средата на 19 век опера напълно се вписваше енергичната фигура на Андреана Николова, която „подаваше“ реплики, проследяваше всеки да е на мястото си и „даваше“ знак на диригента Сурай Муратов.  
В спектакъла, режисиран от белгиеца Жан-Франсоа Д‘Онт, има още три главни действащи лица. Едното от тях е Хорът- хористите на операта и на хор „Дунавски звуци“, които показват силно артистично присъствие във всичките си излизания на сцената. И когато пее, и когато не пее, но участва в действието, всеки от хористите има отделна микророля, която подсилва случващото се на сцената и добавя цвят на постановката. Другото важно действащо лице е балетът - той е част от цялостната концепция за постановката като кълбо от нежни чувства, пориви, търсения и похот, коварство и гибел. Разбира се, третият главен герой е оркестърът, който се справи достойно със сложната задача, поставена преди два века и половина от Ариго Бойто. Неколкократно публиката, очевидно впечатлена от мащабния и оцветен с дарба и емоция спектакъл, аплодира арии и дуети, а накрая възнагради творческия екип с продължителен и сърдечен аплауз.