С половин час по-късно от обявеното излезе на сцената прочутият руски виолист Юрий Башмет за първия концерт на ансамбъла „Московски солисти“. Закъсняването предизвика брожение сред публиката, макар русенци да помнят и по-големи закъснения на звездата и дирижирания от него състав. Но още първите акорди на „Спомен от Флоренция“ от Чайковски грабнаха хората в препълнената Голяма зала на Доходното здание и досадата беше забравена. Във втората част, в която бе изпълнен Квинтет Опус 115 на Брамс, Башмет показа владеенето на душата на виолата до виртуозност. След като три години той не бе идвал на „Мартенски музикални дни“, сега припомни на ценителите неизмеримото удоволствие да бъдат свидетели на свещенодействието при прочита на партитурата. Много е приятно да пристигаш там, където те очакват и където ти се радват искрено, каза преди концерта Башмет. Той призна, че еднакво обича и Чайковски, и Брамс. Ако аз не обичам тази музика, не бих могъл да накарам и моите слушатели да се влюбят в нея, сподели музикантът. Първият му концерт завърши с два вълшебни биса. А за втората си фестивална изява виолистът и „Московски солисти“ бяха избрали рядко изпълнявата пиеса на Хайдн „Последните седем думи на Христос от Кръста“ с участието на четеца Феодор Катранов, а също Lachrimae за виола и струнен оркестър на Бритън и „Смъртта на момичето“ от Шуберт.