Пълен възторг предизвика концертът на шведския перкусионен ансамбъл „Кроумата“ у половината публика във вторник вечерта. Зрителите с искрена възхита следяха как музикантите извличат звуци от пластмасови чинийки за еднократна употреба, морска раковина, чаши за коняк, напълнени до различни нива с вода, малки дървени плоскости. Другата половина от седящите в залата обаче се чудеше как да възприеме синхронизираните движения с длани на перкусионистите по надути червени балони и видимо бе разочарована от това, че не са оправдани очакванията им за концерт с традиционните барабани, маримби, ксилофони и прочие.
А шведите се забавляваха - и мнозина от седящите в Голямата зала на Доходното също се забавляваха заедно с тях. Съсредоточено и сякаш свещенодействайки, музикантите разтвориха партитури, за да изпълнят Диалозите на пластмасовите чинийки на Фелипе Уолър. А творбата на Джон Кейдж Branches за по-голяма яснота съпроводиха с надписи с кирилица „Трафик“, „Майчин смях“, „Диви кучета“, „Nе слушайте“ и дори „Путин“. Тях най-младият член на групата Понтус Лангендорф грижливо изписваше с флумастер и вдигаше пред публиката. Своеобразен акцент бе „убийството“ на червените балони с истински бляскащи ножове, над третия балон „се смилиха“ и го пуснаха в публиката. Накрая все пак четиримата музиканти показаха класическите умения на виртуози перкусионисти, като вдигнаха адреналина на зрителите с изпълнението на първа част от Drumming на Стив Райх.