Темата за расизма доминираше в третата вечер на фестивала в Сан Ремо
В третата фестивална вечер бяха представени отново всички 28 песни, участващи в битката за голямата награда. За тях гласуваха журналистите, отразяващи фестивала и зрителите от вкъщи. В резултат на това във временното класиране отново води Марко Менгони, който се очертава като големият победител на фестивала. На второ и трето място се класираха изпълнителите Ултимо и Мистър Рейн.
Съводеща на третата фестивална вечер бе италианската волейболистка Паола Егону. Тя е дъщеря на нигерийски мигранти, родена е в Италия, италианска гражданка е от 2014 г. и сега играе в турски отбор. Егону е и част от италианския национален волейболен отбор, с който е печелила много отличия. Миналата есен тя обаче изненадващо каза, че мисли за оттегляне от националите заради расистки прояви към нея и заради това, че е набеждавана за неуспехите на отбора. След като получи подкрепата на редица политици, сред които и Марио Драги, тези дни Егону каза, че преосмисля позицията си.
На сцената на фестивала в Сан Ремо снощи волейболистката, която е и рекламно лице на спортната линия на „Армани”, се появи с три тоалета на модната къща - дълга бяла рокля с една презрамка, черен костюм и дълга черна рокля с дълбоко деколте. В традиционния монолог на съводещите тя сподели, че се гордее да носи фланелката на италианските волейболни национали. Егону засегна и темата за расизма и подчерта, че всички хора са равни отвъд външния им вид, както и, че многообразието означава уникалност. А на пресконференцията преди третата фестивална вечер Егону каза, че Италия е расистка страна, но се подобрява. „Но това не означава, че в Италия всички са расисти”, добави спортистката. Неотдавна тя сподели, че не би искала да има дете, за да не преживее то всичките расистки атаки, на които тя самата е била подлагана през годините. От сцената на фестивала снощи Егону отново разказа за живота си и за трудностите, с които се е сблъсквала заради цвета на кожата си и външния си вид.
Успоредно с музиката на фестивала не стихват и полемиките. От сцената на една от съпътстващите прояви на феста – на круизния кораб „Коста Смералда”, рапърът Федец изпя песен, в която критикуваше управляващата партия „Италиански братя” затова, че нейна депутатка се обяви против участието на певеца Роза Кемикъл във фестивала, защото той се заигравал с флуидността на половете. В парчето си Федец каза, че на фестивала е трябвало да бъде поканен заместник-министърът на инфраструктурата и представител на „Италиански братя” Галеацо Бинями, дегизиран като Хитлер. Преди около 20 години Бинями именно позира с униформа на есесовец по време на ергенско парти, заради което после се извини и определи постъпката си като неуместна и глупава. Сега Федец припомни този епизод, като показа и снимка на заместник-министъра със скандалната униформа. След създалата се полемика Стефано Колета, директорът на телевизия „РАИ Уно”, която е съорганизатор на фестивала, заяви, че медията се дистанцира от изявата на Федец. Той припомни, че медията подкрепя свободата на словото, но не и когато тя се използва за лични нападки срещу хората.
Федец е съпруг на Киара Ферани, която бе съводеща на първата фестивална вечер и която отправи силни феминистки послания, облечена за целта със специално проектирани от „Диор” рокли, сред които и такава, която й придаваше привидно разголен вид и възпроизвеждаше контурите на голото й тяло.
Не стихва и скандалът около певеца Бланко, който в първата фестивална вечер унищожи декорацията от рози на сцената, а после се оправда, че бил гневен, защото не чувал гласа си. Всичко това се случи пред погледа на президента на Италия Серджо Матарела, който беше сред зрителите на фестивала. После се появиха хипотези, че Бланко предварително е замислил гневната си изява и организаторите на феста са я одобрили, но зрителите не са я разбрали и оценили. Вчера в емисията „Стриша ла нотиция”, италианския вариант на „Господари на ефира”, разследване показа, че наистина става дума за обмислена проява, съобщава "Медиасет". Репортер на емисията разговаря с флористката и стилист Джесика Туа, подготвила декорацията от рози за изпълнението на Бланко на Сан Ремо. Тя каза, че, за да не се нарани певецът, докато преобръща и хвърля на земята саксиите с цветя, бодлите на 300-те рози са били отстранени предварително. Сцената трябвало да напомня на епизод от клипа на Бланко към песента „Островът на розите”, в който певецът рита и блъска с юмруци рози. Постановката на сцената на Сан Ремо обаче не протекла, както е била замислена, тъй като Бланко наистина не успял заради технически проблем да чува добре гласа си и не могъл да изпее парчето си до края. Така накрая изглеждало, че той вилнее на сцената, бесен от техническия гаф и неспособен да овладее емоциите си, заради което публиката го освирка и не му позволи да изпълни отново песента си, когато му бе дадена такава възможност. За да успокои страстите певецът Джани Моранди, другият съводещ на фестивала, се появи тогава с метла, за да разчисти камарата от стъпкани и изпокъсани рози на сцената, а Бланко се извини на зрителите като пусна в социалните мрежи специално посветено на фестивала парче. Но това не намали полемиката и се появиха коментари от сорта: „Ако Бланко е гневен, защото не е чувал гласа си, то какво ли е трябвало да направи Бетовен, който е създал гениални творби въпреки глухотата си?”
Въпреки тези скандални и полемики фестивалът събира над 10 милиона зрители във всяка фестивална вечер, което е голям успех за творческия му директор и водещ Амадеус.
Днес фестът продължава с конкурс в конкурса. Участниците в битката за голямата награда ще пеят в дует с известни техни италиански колеги. Те ще изпълнят кавъри на италиански песни, като накрая ще бъде определен най-добрият кавър. За целта на сцената ще излязат като партньори в дуетите Ерос Рамацоти, Карла Бруни, Ариза, Елиза, Ема, Алекс Брити, Ноеми, Биаджо Антоначи, Микеле Дзарило, „Ле Вибрациони” и много други музикални знаменитости.