Връщане към романтизма и рококо вариации на Чайковски в програмата на Мартенските
„Откакто се помня, в живота ми винаги е имало „Мартенски музикални дни“. За последен път гостувах в програмата на фестивала точно преди десет години. Оркестърът е променен, хората са млади, чуват се всички езици и това е прекрасно“. Това каза маестро Иво Венков, който ще дирижира днешния концерт „Връщане към романтизма“ на Русенската филхармония с програма изцяло от произведения на Чайковски: „Вариации на тема Рококо за виолончело и оркестър“ и Симфония №5. Русенецът, завършил тукашното Училище по изкуствата, работи в Европа и идва от Антверпен, където преподава оркестрово дирижиране в Кралската консерватория.
Ковид предизвика промяна в програмата на фестивала буквално в последната минута. Виолончелистът Боби Костадинов отстъпи мястото на своя именит колега и преподавател в Музикалната академия Атанас Кръстев. „Реагирах веднага, защото Рококо вариациите са ми в репертоара и не мога да откажа поканата, още повече че преди две години пак ковид осуети друг мой концерт на Мартенските“, разказа Атанас Кръстев. Солистът и диригентът се виждат за пръв път сега на русенска сцена, но маестро Венков е дирижирал бащата на Атанас Кръстев - предишното поколение виолончелист Анатоли Кръстев, отново в програма на композитора Чайковски.
Русенска филхармония е запазена марка, амбицията ми като директор е да я запазим и развием, нищо че оркестърът е в структурата на „Държавна опера - Русе“, коментира шефът на културния институт Пламен Бейков.