Това е едно от редките изключения в обичайната разлика в заплащането между мъжете и жените в полза на силния пол. В света на манекените мъжете получават по-малко при равен труд и способности, отбелязва АФП.

Сред десетките млади мъже, които дефилираха на Седмицата на модата в Милано никой не може да се надява един ден да съперничи на модните подиуми на звездите от нежния пол, както по известност, така и по заплащане.

И докато имената на Жизел Бюндхен, Кейт Мос и Наоми Кембъл владеят света на модата, техните колеги мъже, като американеца Шон О`Прай или англичанина Дейвид Ганди, са почти неизвестни за широката публика.

В интервю за „Сънди Таймс“ Дейвид Ганди казва: В модната индустрия най-горе е фотографът, след това жената манекен, стилистите, асистентите и чак накрая мъжът манекен.

Макар пазарът на луксозни мъжки и женски дрехи да генерира сходни продажби – към 30 милиарда долара всеки – модата си остава индустрия, насочена приоритетно към жените.

Естетическите данни на жените привличат повече модните марки и списания, тъй като дават повече възможности за продажбата на даден продукт и това води до покачване на заплащането на жените манекенки.

Класацията на списание „Форбс“ от 2013 за най-добре платените манекени показа, че Жизел Бюндхен е спечелила за година сумата от 42 милиона долара или 28 пъти повече от колегата й Шон О`Прай, наредил се начело сред мъжете модели с някакъв милион и половина.

Разликата в заплащането между двата пола намалява обаче надолу по йерархичната стълбица. Средното заплащане в САЩ на мъжете и жените манекени е някъде около 30 000 долара годишно. Мнозина от тях обаче живеят в несигурност и са принудени по време на кухите периоди да търсят допълнителна работа.

Голямото предимство на мъжете обаче е, че кариерата им продължава по-дълго. В този занаят мъжете печелят по-добре между 30 и 50 г.