Жив безумец, облечен в дълга бяла роба, пробяга с боси крака покрай публиката в зала „Европа“ вчера и смая част от десетките меломани, дошли на дневния концерт на ансамбъл „Решерш“. Така излезе на сцената британският баритон Мартин Линдзи, който е специалист по нова музика и изпълненията му провокират възторжени реакции по света. Това със сигурност е нещо, което тук няма как да видиш, прошепна на съседката си по реда достолепна дама, видимо впечатлена от британския баритон Мартин Линдзи. Линдзи и ансамбълът представиха пред фестивалната публика цикъла на Питър Максуел Дейвис „8 песни за лудия крал“, наситен с изключителен драматизъм и музикално-сценични внезапности.
„Песните за лудия крал“ бяха апотеозът на програмата „О, Вагнер!“ на ансамбъла, създадена специално за русенския фестивал. В първата част на концерта музикантите редуваха творби на съвременни композитори като Брайън Фърнихоу и добре известния в Русе Драгомир Йосифов с две произведения на Вагнер - соната за пиано, написана, когато авторът е бил едва на 18 години, и „Пристигането при черните лебеди“ от зрелия му период.