Момчетата от южнокорейската кей-поп група"Стрей Кидс" увенчаха подобаващо изключително успешната си 2024 година, записвайки името си в историята на престижната класация за албуми Билборд 200 и продължавайки да пишат собствената си история.
Преди броени дни групата дебютира с шести пореден албум на първо място в албумния чарт на "Билборд". Този път "Стрей Кидс" се позиционираха директно на върха с новата си тава HOP. С това свое постижение южнокорейската кей-поп група стана първият изпълнител в близо 69-годишната история на Билборд 200, дебютирал начело с първите си шест албума. 
"Стрей Кидс" в състав лидерът на групата Чан, Лий Ноу, Чанбин, Хюнджин, Хан, Феликс, Сюнмин и Ай Ен преди са оглавявали престижния седмичен чарт с албумите си ODDINARY и MAXIDENT през 2022 г., с ROCK-STAR и 5-STAR през 2023 г. и с ATE по-рано тази година.
До излизането на HOP, "Стрий Кидс" бяха наравно с покойния рапър Ди Ем Екс като единствените изпълнители, чиито първи пет албума са дебютирали директно на върха в класацията Билборд 200. Ди Ем Екс успява да постигне това с албумите си It's Dark and Hell Is Hot (1998), Flesh of My Flesh Blood of My Blood (1999), And Then There Was X (2000), The Great Depression (2001) и Grand Champ (2003).
В допълнение, с шест албума начело, "Стрей Кидс" се изравняват с Би Ти Ес, "Линкин парк" и "Дейв Матюс бенд" сред групите с най-много първи места в Билборд 200 през този век.
Продажбите на албума HOP бяха подпомогнати от наличието на седем различни варианта на CD, съдържащи колекционерски артикули като фотокартички, плакати, стикери и разменни картички. Това е жив пример как работи стратегията - не само находчива, но и ефективна, да превърнеш закупуването на албум в цялостно преживяване.
HOP е записан предимно на корейски език, което го прави 27-ият основно неанглоезичен албум, който достига до първото място в Билборд 200 и четвъртият за 2024 г. Благодарение на солидните продажби на американския пазар момчетата от Южна Корея успяха да се наредят до изпълнители от ранга на Тейлър Суифт, Били Айлиш, Травис Скот.
"Стрей Кидс" оповестиха "специалния албум" HOP на 15 ноември и го издадоха на 13 декември. Албумът включва 12 парчета - водещия сингъл Walkin on Water, Bounce Back, U в сътрудничество с канадския рапър Табло и Walkin on Water (Hip Version), както и осем самостоятелни песни на членовете на групата - Railway на Чан, Unfair на Феликс, Hallucination на Ай Ен, Youth на Лий Ноу, So Good на Хюнджин, Ultra на Чанбин, Hold My Hand на Хан и As We Are на Сюнмин.
Финансовата "библия" сп. "Форбс" отбелязва, че една от тайните на успеха на "Стрей Кидс" е последователността, с която печелят сърцата на феновете и с новаторството, с което ги карат да бият учестено. 
Шестият им пореден албум, позиционирал се на върха на класацията Билборд 200, демонстрира силата на последователното удовлетворяване на желанията и нуждите на очакващата аудитория. Само последователност обаче не е достатъчна. Брандът "Стрей Кидс" не се страхува да бъде пробивен и непрекъснато се преоткрива със свежо звучене, преминаващи границите визуализации и новаторски стратегии за продажби.
Този баланс между познатото и новото държи групата на върха - последователната марка поражда очакванията, а новаторската ги надхвърля. Така феновете на бранда "Стрей Кидс" се превръщат в неговото най-мощно оръжие и негови водещи посланици.
Интересното при тях и други кей-поп групи като Би Ти Ес и "Блекпинк" - единствените, на които "Стрей Кидс" отстъпват по популярност в света, е че те се фокусират по-малко върху продажбата на даден продукт и повече върху изграждането на "бранд движение".
Доминацията им се дължи не само на музиката им, а на способността им да изградят марка, която е културно значима в различни държави и пазари - нелека задача. "Стрей Кидс" не просто се носят на вълната на кей-попа - те я формират. От лиричните им теми до дръзката им мода и уникалните им образи - те се позиционират като лидери в глобално културно движение. 
"Стрей Кидс" не следват традиционния път към световната слава. Те се осланят на уникалността си - още от сформирането си като единствената група, избрана от своя лидер, а не от звукозаписната си компания, смесвайки жанрове и езици, за да създадат изцяло свое звучене. Момчетата продължават да пишат собствената си музика предимно на корейски език, но въпреки това успяха да се превърнат в глобален феномен. 
Готовността да нарушават правилата работи, защото "Стрей Кидс" разбират играта. Те знаят какво искат феновете им, какво цени пазарът и как да предоставят и двете, без да правят компромис със своята идентичност, със своята ДНК като група, повечето от членовете на която са родени и израснали в Южна Корея. 
Новаторството не означава просто пренебрегване на правилата, то означава създаване на нови правила. "Стрей Кидс" показват, че успехът им се крие в това да запазят своята автентична ДНК - да не изпитват нужда да размиват своята идентичност и същевременно да намерят общ език с глобалната аудитория. Това означава да бъдат достатъчно смели, за да експериментират и да нарушават правилата, и в същото време достатъчно умни, за да играят играта. 
Само през втората половина на 2024 г. "Стрей Кидс" издадоха още два албума, освен HOP - "японския" GIANT на 13 ноември и отбелязалия завръщането им ATE на 19 юли, с който също оглавиха Билборд 200. В клипа към водещия сингъл "Chk Chk Boom" от този албум участват холивудските звезди Райън Рейнолдс и Хю Джакман.
През май тази година "Стрей Кидс" станаха първата кей-поп група, която присъства в пълния си състав на прочутата гала на "Метрополитън". Момчетата бяха поканени от американския моден дизайнер Томи Хилфигър, на чийто бранд станаха посланици през септември. Тогава в интервю Хилфигър случайно разкри, че на групата й предстои световно турне. "Стрей Кидс" потвърдиха новината няколко дни по-късно за шоуто "Добро утро, Америка".
Турнето dominATE, официално анонсирано на 8 юли, започна на 24 август тази година в Сеул. През следващите месеци "Стрей Кидс" пяха пред пълни стадиони в Азия и Австралия, като тази част от обиколката им приключи в Джакарта, Индонезия, на 21 декември. През януари групата ще изнесе два концерта в Хонконг, с което ще приключи азиатската част от турнето й.
През ноември "Стрей Кидс" обявиха 20 дати за концертите си в Северна и Латинска Америка и Европа. Билетите за тях бяха разпродадени за "отрицателно време" и се наложи да бъдат добавени още дати. Европейската част от турнето ще отведе групата в Амстердам (Нидерландия), Франкфурт (Германия), Лондон (Великобритания), Мадрид (Испания) и Париж (Франция).
По-рано през месеца "Стрей Кидс" спечелиха приза за Топ кей-поп артист на музикалните награди на "Билборд". В допълнение момчетата наелектризираха сцената с потпури от хитовете си Chk Chk Boom and JJAM.
През изминалата 2024 г. "Стрей Кидс" затвърдиха статута си на световни музикални икони, попадайки в заглавията с редица забележителни постижения. През август те бяха хедлайнери на Лолапалуза, ставайки една от първите кей-поп групи с водеща роля в престижния фестивал.
През юни "Стрей Кидс" участваха във фестивала I-Days в Милано, а през юли - в лондонския "Бритиш Съмър Тайм" в Хайд парк, където отново пяха пред десетки хиляди хитови парчета като Thunderous, Back Door, God's Menu, Maniac, Social Path, Lalalala, Domino, Topline.
Южнокорейските кей-поп звезди бяха поканени  да пеят и по случай 50-годишнината на Американските музикални награди, отдавайки почит към момчешките групи.
"Стрей Кидс" сътвориха история и като първите кей-поп изпълнители, появили се на корицата на британското издание на престижното музикално списание "Ролинг стоун", което им посвети страници от броя си за октомври/ноември.
За фотосесията момчетата, чието влияние се простира и извън света на музиката, представляваха осем различни модни бранда, сред които "Версаче", "Луи Вюитон", "Гучи", "Фенди", "Ботега Венета".
През годината част от членовете на "Стрей Кидс" получиха покани да гостуват на различни прояви от модния календар, сред които на ревюта на "Александър Маккуин", "Версаче", "Ботега Венета", или участваха във фотосесии за водещи модни издания. Феликс направи дебюта си на модния подиум на Седмицата на модата в Париж в ревю на "Луи Вюитон". 
"Стрей Кидс" "стигнаха" и до Олимпиадата в Париж благодарение и на българската състезателка по художествена гимнастика и сребърна олимпийска медалистка Боряна Калейн, в чието съчетание на обръч звучи хитът им S-Class.
Пред онлайн изданието Consequence членовете на "Стрей Кидс" споделиха разсъжденията си за изминалите "невероятни" 12 месеца. По думите им 2024 г. е била още една запомняща се година за тях, но е нямало да бъде такава без техните най-скъпи и прекрасни STAY, както са известни феновете им. "Още веднъж благодарим, че бяхте с нас през всичките тези години и обещаваме да покажем повече от "Стрей Кидс" догодина. Очакваме с нетърпение 2025 г.", казаха момчетата.
В перспектива те са готови да продължат да пишат история и догодина. Американската и европейската част от световното им турне се очертава като най-амбициозната им досега - "Стрей Кидс" ще имат концерти на емблематични стадиони като SoFi в Лос Анджелис и "Стад дьо Франс" в Париж. 
Въпросът, който вълнува феновете и наблюдателите е какво предстои да постигнат занапред "Стрей Кидс", които с различното си звучене, новаторските си изпълнения и непоколебимата си връзка със своите STAY, продължават да предефинират значението на думата "артист" в съвременната епоха.