На 10 януари Александрина Пендачанска ще направи своя дебют като Турандот в едноименната опера на Джакомо Пучини, съобщават от Софийската опера – домакин на събитието.
„С този театър е свързан целият ми живот, включително и несъзнателния, тъй като съм се хранила в стола на операта, докато майка ми Валери Попова репетираше. Първите си големи роли съм изпълнила именно в Софийската опера и балет“, спомня си Александрина Пендачанска. От всичките ми над 70 роли, тази – на Турандот, е най-дълго чаканата, допълва сопраното.
На следващата вечер Габриела Георгиева влиза в образа на мистичната китайска принцеса – една от коронните ѝ роли.
Принц Калаф и в двата спектакъла ще бъде тенорът Хорхе де Леон, когото в същата роля публиката аплодира при откриването на сезона. Робинята Лиу ще бъдат Станислава Момекова и Силвия Тенева. Участват още Светослав Рангелов, Атанас Младенов, Ангел Антонов, Даниел Острецов, Веселин Михайлов, Ангел Христов. Постановката на Пламен Карталов ще дирижира Григор Паликаров. Художник е Йоанна Маноледаки, диригент на хора е Виолета Димитрова.
„Днес трудно можем да си представим музиката на „Турандот“ без най-известната ария Nessun Dorma в тази последна опера на Пучини. В премиерната нощ на 25 април 1926 г., когато Артуро Тосканини, музикалният директор на „Ла скала“ в Милано, спира световната премиера в средата на трето действие, като приключва представлението и обявява, че на това място маестро Пучини е спрял да пише. В последващите представления довършената от Франко Алфано опера е изпълнена цялостно, и така е разказан целият сюжет на „Турандот“, разказва от операта.
По думите им „Турандот“ е една от най-внушителните опери, ярък пример за растящия през първите десетилетия на двадесети век интерес към екзотичните сюжети. Действието се развива в Китай, където всички кандидати за ръката на красивата, но безсърдечна принцеса Турандот трябва да се справят с три гатанки, а неуспехът води до тяхната смърт. Принц Калаф приема и печели предизвикателството, но Турандот отказва да се омъжи за него. Тогава, на свой ред, той задава на принцесата невъзможен въпрос с фатални последици – ако познае името му той ще умре. Любовното безумие на принца предопределя съдбата му. 
/ДД