Филмовата музика е бъдещето, каза пред БТА Живко Петров
Композициите в албума са саундтракът на филма „Плът“ на Димитър Стоянович, който предстои да излезе на голям екран. „Това е дебют за мен и за господин Стоянович. За мен - като композитор, за него - като режисьор“, обясни пред БТА Петров.
Произведенията в Beyond the Flash са записани от трио „Живко Петров“ (JP3) – Живко Петров, Димитър Семов, Димитър Карамфилов. В записите участва и китаристът Христо Вичев, който живее в САЩ. „Разбира се, нямаше как да наема симфоничен оркестър и използвах семпли, с които запълних другата картина“, обясни Живко Петров.
Той разказа, че работата върху музиката за „Плът“ е отнела около година. „Написах огромно количество музика - около два часа, но във филма остана около час, час и десет минути от музиката“, посочи композиторът.
По думите му филмът е тежък и много силен. Доста трудно можеш да защитиш с музика такъв добър филм, смята Живко Петров.
„В самото начало, когато започнах да пиша и изгледах няколко пъти филма, подходих чисто драматично и аз. Но тогава не се получаваше, защото резултатът ставаше адски негледаем. Смених подхода с по-позитивна музика, която, всъщност, дава възможност на зрителя с лекота да изгледа филма. Надявам се, че съм си свършил работа в тази посока“, разказа музикантът. Допълни, че много от пиесите, които е написал и ще изсвирят с колегите му пред публиката в София, не са влезли в саундтрака на филма.
„Винаги, когато правя албум, трябва да има начало, развитие и финал“, разказа Живко Петров. Той отбеляза още, че част от музиката, която звучи във филма, не е включена в Beyond the Flash. Има произведения, които са дълги по 12 минути и те просто подпомагат действието на определените актьори, обясни пианистът.
„Мисля, че самата музика може да съществува и поотделно, без филма. И се получи някакъв прецедент, защото музиката излиза преди филма. Може би е за първи път, не познавам друг такъв случай. Надявам се тя да помогне на хората си да представят какво предстои да гледат“, отбеляза Живко Петров.
По думите му рядко се случва в България саундтрак да излезе като отделен проект от даден филм. „При нас се получи, защото Дими ми даде пълна свобода. Той просто знаеше къде иска да има музика - в коя част, в коя сцена. Оттам нататък ме остави аз да преценя. По този начин се обособиха отделни пиеси, които помагат на драматургията. Това са 12 композиции, които остават в албума“, каза музикантът.
Според него албумът е като филм, който не се гледа, а се слуша.