Операта открива сезона с „Пожар“ и напомня - нужни са около 6 милиона за довършване на ремонта
Русенската опера ще открие 75-ия си творчески сезон с балетния спектакъл „Пожар“ на 10-и септември. Това е мащабен пърформанс, обединяващ всички творчески звена на културния институт, съобщи на пресконференция в пресклуба на БТА директорът на Русенската опера Пламен Бейков.
Постановката, чиято премиера беше в началото на юни тази година, е директна провокация както към публиката, така и към всички институции и организации, от които зависи възможно най-скорошното възстановяване на сцената на културния институт след пожара преди четири години.
„Спектакълът ще бъде представен на сцената на Русенската опера, която все още не е възстановена“, каза Бейков.
Изложба, посветена на 75-годишнината на операта, ще бъде представена на 10-и октомври. Със съдействието на Русенската художествена галерия експозицията ще включва 75 авторски скици на костюмни проекти и декори от най-емблематичните постановки на културния институт.
На рождения си ден - 27-и ноември, операта ще представи премиерата на „Травиата“ от Верди.
„Това заглавие не е случайно, тъй като то бележи началото на Русенския оперния театър през 1949 година“, обясни Пламен Бейков.
Необходими са около 6 милиона лева за довършване на ремонта на сградата, каза директорът.
Покривът отдавна е изграден, а сградата вече е укрепена.
„Има проведена обществена поръчка и избран изпълнител за оборудването на сцената. Но са нужни 2,5 милиона лева“, каза Бейков.
Други 3,5 милиона лева са необходими за вътрешни строително-монтажни дейности, като монтаж на нова електрическа инсталация, климатизация, довършване на сценичната подемна техника.
„Ако има финансиране, до половин година ще сме готови. Към момента средства не са осигурени и не е ясен срокът, в който ремонтът ще приключи“, заяви директорът на операта.
„Имам идея в Русе да подготвим и представим през тази зима симфоничен концерт за хора с увреден слух под мотото „Докосни музиката“. Това съобщи главният диригент Димитър Косев.
Всички зрители ще могат да бъдат на сцената, да докосват инструментите, да ги държат, докато се свири на тях. Така те ще усетят вибрацията.
„При инструментите, които не могат да бъдат пипани - като кларинет, флейта, обой, вибрацията им ще бъде преведена чрез големи балони“, обясни Косев.
Ще има няколко експеримента, чрез които ще се визуализира звуковата вълна под различни форми - например чрез мултимедия.
„Това че тези хора са ощетени слухово, не означава, че звукът не може да стигне по друг начин до тях“, каза още Косев.