Балетният спектакъл „Ана Каренина“ на Държавна опера-Пловдив, с който вчера беше открит Новогодишният музикален фестивал в Националния дворец на културата (НДК), изправи на крака публиката в зала 1.
Интерпретацията на един от най-вълнуващите романи в световната литература, сътворена от световноизвестния хърватски хореограф и режисьор Лео Муич, следва сюжета на Толстой, променяйки началото и края. Танцовата версия на Муич започва с погребението на Ана и завършва, като героинята се отдалечава към вътрешността на сцената, оставяйки диря от бели цветя.
В централните роли на спектакъла са Марта Петкова (Ана), Николай Хаджитанев (Вронски) и премиер-солистът на балета на Хърватския народен театър Гилерме Алвеш (Каренин). С финес и дълбочина тримата пресъздават сложните емоционални състояния и вътрешни борби на персонажите си. Изпълнителите в другите възлови роли са: Аполин Лажоа (Кити), Елена Кучкова (Доли), Александра Савова (княгиня Вронска), Фуми Пенчев и Мара Салваджо (Бетси), Диан Райчев (Стива), Амедео Джунта (Левин), Мара Салваджо, Ангела Велевска (Лидия Ивановна), както и останалите артисти от балетните трупи на Държавна опера-Пловдив и на тази на Република Северна Македония в Скопие.
Постановката се разгръща на фона на музиката на части от Симфонии №5 и №6 и Концерт за цигулка и оркестър на Чайковски (оригинален избор на Лео Муич), изпълнени от оркестъра на Държавна опера – Пловдив с диригент Диан Чобанов, със специалното участие на цигуларката Лия Петрова и сопраното Евгения Ралчева. 
Впечатляващи са сценографията на Цвийета Шуйн и художествените костюми на Айен Ларс – минималистични и наситени със знаци. Осветлението и реквизитът са като отделно действащо лице, столовете и диванът лежанка в ръцете на героите от балета преобразяват пространството от бална зала през любовно гнездо до болнична стая. Отделните сцени имат почти кинематографично въздействие, благодарение на вплетената мултимедия и оригиналните режисьорски и сценични решения.