Тийна Осара рисува в зала „България“, докато звучи музиката на Прокофиев

„Изкуството на живо“ представя симфоничният оркестър на БНР на 15 март в зала „България“, съобщават организаторите. Гост диригент е Патрик Галоа.
За пръв път на българска сцена, финландската художничка и визуален артист Тийна Осара ще рисува по време на изпълнението на музиката от балета „Ромео и Жулиета“ на Прокофиев.
Концертът ще започне с Романс из симфоничната сюитата „Поручик Киже“ на Сергей Прокофиев. Това е втората част от сюитата, писана за филма „Поручик Киже“ през 1934 г. Музиката на Романса изразява копнежа по любим човек с ярки мотиви за раздяла навеки и неизменна вярност, за мимолетни мечтите, самота и меланхолия.
Програмата включва и Концерт за две флейти и оркестър от Емил Табаков, написан през 2000 г. Специално за концерта на радиосимфониците, маестро Табаков промени оркестрацията, за да може Патрик Галоа едновременно да е солист и диригент. На сцената ще му партнира Явор Желев, водач на флейтите в симфоничния оркестър на БНР.
Патрик Галоа е френски музикант с международна кариера като солист и диригент. На седемнадесет години учи флейта при Жан-Пиер Рампал в Парижката консерватория и става солофлейтист в Националния оркестър на Лил. 21-годишен става главен флейтист в Националния оркестър на Франция под ръководството на Лорин Маазел, където в продължение на седем години свири и записва под палката на диригенти като Пиер Булез и Сейджи Озава. През този период учи дирижиране при Ленард Бърнстейн и Серджу Челибидаке. През 1984 г. се съсредоточава върху соловата си кариера, която го отвежда по целия свят. Започва с концертно турне в Япония, където за една година продава 100 000 компактдиска с Концерта за флейта на Моцарт. Този успех води до ексклузивен договор с Deustch Grammophon Gesellshaft, за които Галоа реализира десет записа.
Патрик Галоа е женен за Тийна Осара. Със съвременната си и експресивна техника на рисуване (action-painting) тя създава мащабни абстрактни, цветни и многопластови картини, в които пренася своите музикални впечатления върху платното в реално време пред публика, разказват от БНР.
/ДД