„Още когато ме назначиха като директор, аз настоявах на две много важни за мен думи – едната е „прозрачност“, а другата е „съвремие“. Смея да твърдя, че съвремието бавно започва да пристъпва в залите на галерията и през изложбите, и през образователните инициативи, които се опитваме да прокараме като програма. Относно „прозрачността“ - хората вече имат възможност да разберат как се работи в нашата музейна институция и по какъв начин се избират изложбите, които представяме от новия правилник за устройството и дейността на галерията“, обясни д-р Петров.
По време на предстоящата лекция, ще бъде направен не само публичен отчет за свършеното от екипа през годината, но и ще бъдат представени посоките за развитие на институцията и хората ще имат възможност да се запознаят с основните акценти в изложбения план за идната година. „В рамките на този публичен отчет, ще разкажем и за множеството трудности, през които екипът ни премина, включително и във връзка със свалянето на изложбата „Другия натюрморт“ от галерия „Христо Цокев“ в Габрово“, коментира д-р Петров.
Друга дейност, свързана с прозрачността, е осъвременяването на пространството на депото, което екипът на галерията започна преди няколко месеца. Инициативата се реализира с подкрепата на Пламен Николов и със средства, осигурени по проекта „Модернизация на изложбените пространства на Художествена галерия – Казанлък“, финансиран по Програма за възстановяване и развитие на държавни, регионални и общински културни институти на Национален фонд „Култура“ (НФК).
По думите на д-р Пламен Петров фондохранилищата не са достъпни за публиката в никоя музейна институция в страната. Това е причината екипът на Художествената галерия в Казанлък да започне реконструирането на пространството и подобряването на условията, в които се съхранява колекцията на институцията. „Целта е да превърнем „сърцето на галерията в една прозрачна територия, достъпна, макар и само визуално, за всички жители и гости на града ни“, коментира той.
Гостите на предстоящата лекция ще имат възможност да са сред първите, пристъпили в осъвремененото депо на културния институт.