За първи път четирима артисти от трупата имат шанс да бъдат хореографи и да поставят първата си премиера на старозагорска сцена.
Поканата на директора на трупата Огнян Драганов и директора на балета, невероятната Силвия Томова, към Елени Марку от Гърция, Адриан Марсело Саенс от Мексико, Каито Такахаши и Акари Мориматсу от Япония, да създадат балетните спектакли отбелязва своеобразен апогей в края на сезона.
Безспорно, творческият микс от класика и модерен танц, засили интереса към балета, който доскоро се приемаше от публиката като прекомерно отживяло или елитарно изкуство, най-доброто доказателство бяха нестихващите аплодисменти на публиката в Стара Загора.
Изключително и незабравимо е усещането да разглеждаш опитите в танца на млади и изключително перспективни танцьори и хореографи, каквито са четиримата, поели категорично по пътя на оригиналните артистични авантюри и открития. С дебютите си тази вечер те поставиха ново начало в творческата си биография. Креативната им хореография е много смел опит за експерименти, с които откриват нови хоризонти за себе си и за зрителите на своето изкуство.
На диригентския пулт беше изключителният американски диригент от италиански произход Антъни Аморе.
За премиерата пристигна новозеландският композитор Джон Робърстсън, автор на музиката и либретото на „Лейди Джейн“ и „Танците на Саломе“. Той е за първи път в България. Тук беше и композиторът Марк Джей Салиба, създал музиката на „Одон“. Двамата споделиха, че са изключително вдъхновени от българските премиери на произведенията си.
Държавна опера – Стара Загора откри сезона с блестящата световна премиера на танцовата мистерия „Сънят на Пилат“ и закри половин час след полунощ отново с блестящ балетен спектакъл.