Зорница София избра Мариана Крумова за възлова роля във филма „Воевода“

Една от възловите роли в новия игрален филм, който снима нашумялата млада режисьорка Зорница София, е поверена на русенската актриса Мариана Крумова. Зорница София, която стана известна още с първия си филм „Мила от Марс“, в момента снима филмов разказ за една от най-известните български жени войводи - Румена. Лентата преобръща във визуални образи и динамично действие един от най-ярките разкази на Николай Хайтов - „Румена войвода“. Самата Зорница София, която е и художник, след продължителен кастинг за избор на актриса за главната героиня накрая решава сама да се справи с ролята. Кураж за това й дава вероятно и репликата, с която преди няколко години я посреща вдовицата на Хайтов Жени Божилова, при която режисьорката идва, за да получи правата да снима по разказа на белетриста. Тогава известната преводачка и пръв читател и редактор на всички текстове на автора на „Диви разкази“ възкликва: „Откога те чакаме!“. Оказва се, че 
самият Хайтов все се е надявал приживе, че някой режисьор ще посегне да направи филм за Румена войвода 
- една от най-любимите му героини. Скоро след това Жени Божилова поема редакторската работа по сценария на филма и започва да нарича режисьорката... Румена! А пък Зорница София признава, че именно Николай Хайтов е авторът, в чиито разкази тя се е зачитала в унес още като дете...  И безкрайно съжалява, че нито писателят, нито съпругата му, която почина неотдавна, няма да видят готовия филм.
Докато търсенето на актриса за комитката е било дълго и мъчително, то за ролята на Трендафилка изборът веднага пада върху русенската актриса Мариана Крумова. Макар и не централна, тази роля е наистина една от важните и определящите киноповествованието. Трендафилка е бабата на Румена - майка на нейния баща Георги Байрактаря. 
Като мома тя също е била доста буйна и непокорна
и още съвсем млада пристанала на Павле, дядото, който е научил Румена да стреля безпогрешно. Същата тази баба Трендафилка е отгледала и Румена, а после и момченцето на войводата - Андон, който е едва четиригодишен, когато Румена повежда дружина в балкана.
Ето какво казва за Мариана Крумова режисьорката Зорница София: „Мариана Крумова е Трендафилка, майка на Георги Байрактаря, баба на Румена. На Марианчето годините се отразяват като на малцово уиски, в нейно присъствие човек някак изправя гръбнак! Интересно ми е кастването срещу типажа, още повече, че баба Трендафилка следва да е била различна - „лична“ мома, за да е пристанала на дедо Павле комитата. Видяхме примата на българския театър и кино със знакови роли зад гърба си, но и пред нея, 
на една премиера - с деколте до пъпа и тафта до земята 
и разбрахме, че е тя - различната. Личната“.
Нашата кауза е да разкажем нейната история в един автентичен хайдушки филм, пишат създателите на „Воевода“ в своята Фейсбук група. „Това е историята на една силна и смела жена в страшни мъжки времена. Преди век и половина, все едно е днес, тя се бори да помири мъжките с женските си качества, бунтовника с майката и любимата, в конфликт с нормите на обществото и на собствените си другари. Нашата мисия е да разкажем болезнено реалистично тази позабравена българска история, защото я считаме за национално съкровище. Нашият филм ще бъде капсула с национална памет“. 
Зимните снимки на филма вече са направени в началото на тази година. В края на септември Мариана Крумова ще трябва да разпредели много прецизно графика си с ангажименти и да отдели време за 
новия есенен снимачен период на „Воевода“
Очаква се филмът да излезе през 2016 година. 
Пак през септември ще продължат и репетициите на новата пиеса на Майя Праматарова „Бяло върху бяло“, където главните роли в спектакъла на режисьора Венцислав Асенов са поверени на Мариана и на Лидия Стефанова. През октомври пък трябва да е готова премиерата на „Дванайсета нощ“ на Шекспир на режисьора Петър Денчев, където Мариана Крумова също участва. За съжаление, трябваше да откажа на Бина Харалампиева, която също подготвя постановка в русенския театър, каза актрисата. Тя обаче е категорична, че професионализмът стои над всичко и когато поемеш ангажимент, нямаш право да „претупваш“ роля.