Неин партньор като Пинкертон ще бъде Арсен Согомонян. В останалите роли влизат Михаела Берова, Лилия Илиева-Михайлова, Пламен Димитров. Постановката е дело на Нина Найденова със сценография на Петко Танчев, костюми на Цветанка Петкова-Стойнова и хореография на Боряна Сечанова. Диригент на оркестъра на Варненската опера ще бъде Найден Тодоров.
Както БТА писа, през 2024-а се отбелязват 100 години от смъртта на Джакомо Пучини. В честванията се включва и Варненската опера, поставяйки трите едноактни опери на композитора - „Мантията“, „Джани Скики“ и „Сестра Анджелика“, чиито първи срещи с публиката в концертни изпълнения са днес и на 24 април. След това те ще бъдат представени заедно на 26 юни в Летния театър в града.
На 10 август ще е първото за България участие на Соня Йончева в „Мадам Бътерфлай“ след фурора й в ролята в поредица спектакли на Берлинската опера от началото на годината, съобщават от ТМПЦ-Варна. Нейната Чо-Чо Сан печели възхищението на публиката и на критиката, която определя певицата като „рядък диамант на оперното изкуство“ и пише, че интерпретацията й показва забележителната й сценична еволюция.
Пучини създава операта след посещение в Лондон, където гледа в един от лондонските театри драмата „Гейша“ от Дейвид Беласко, написана по новелата на американския писател Джон Л. Лонг. Неговите литературни сътрудници Луиджи Илика и Джузепе Джакоза се залавят с либретото, а Пучини композира първото действие преди окончателно да е готов текстът на цялата опера. При работата си той изучава японските народни песни, проучва трудове, слуша японски песни и записва напеви от жената на японския посланик в Рим Окияма, някои от които използва в музиката си. Партитурата на „Мадам Бътерфлай“ с подзаглавие „Трагедията на една японка“, е завършена в края на 1903 г., а премиерата е на 17 февруари 1904 г. в миланския театър „Ла Скала“, припомнят от Варненската опера.