Трайно безработните, които не получават обезщетение за безработица и не се осигуряват от държавата и другите хората, които сами внасят задължителните си здравни вноски и не упражняват трудова дейност като самоосигуряващи се, дължат месечно по 37,32 лева за здраве, напомниха от НАП.
От първия ден на 2024 г. е увеличен минималния месечен размер на осигурителния доход за самоосигуряващите се лица, като той вече е 933 лв.
Според Закона за здравното осигуряване, неосигурените на друго основание се осигуряват върху доход, не по-малък от половината от минималния месечен доход за самоосигуряващите се лица. Така, здравноосигурителната вноска за тях се изчислява в размер на 8% върху месечен осигурителен доход не по-малко от 466,50 лв. и не повече от 3750 лв. месечно.
Срокът за внасяне на тези вноски е до 25-то число на месеца, следващ месеца, за който се отнасят. Здравната вноска за месец януари трябва
да се внесе най-късно до 25 февруари или през първия работен ден след тази дата.
37,32 лева стана здравната вноска за безработните
Трайно безработните, които не получават обезщетение за безработица и не се осигуряват от държавата и другите хората, които сами внасят задължителните си здравни
Снимката не може да бъде заредена.
Категория
Русе
Време за четене
1 мин.
Автор
Утро
Обновено
Още статии, които читателите отварят най-много
Кратък подбор от последните 24 часа, подреден по интереса на аудиторията.
Икономика
Не е ясно дали възобновяването на доставките на зърно през Черно море ще бъде обсъдено на преговорите в Абу Даби, заяви говорителят на Кремъл Дмитрий Песков
Възобновяването на корабоплаването в Черно море(свързани с доставките на
Икономика
Три важни за област Плевен ВиК проекта са включени в проектобюджета за 2027 година
Три важни инфраструктурни проекта, свързани с водоснабдяването на Плевен
Икономика
Остават 20 дни за избор на подфонд във втория пенсионен стълб, напомнят от асоциацията на дружествата за допълнително пенсионно осигуряване
Още 20 дни желаещите имат възможност да изберат подфонд за партидата си